TOP FEATURE: Google Adwords – jutalékok pontos mérése

TOP FEATURE: Google Adwords – jutalékok pontos mérése

Egyszerűen mindent megteszünk, amit csak Önök óhajtanak. Ezúttal olyan eszközt hoztunk Önnek, amellyel kényelmesen átviszi Google Adwordsbe azt az információt, hogy melyik konverzió (tranzakció a Dognetben) pmilyen kattintásból származik. Így képes lesz pontosan optimalizálni a PPC kampányokat.

SZITUÁCIÓ

A partnernek van webje, amelyre küldi a trafficot a PPC-ből. A web a hirdetőre utal és a partner kapja a jutalékot azokért az értékesítésekért, amelyek neki köszönhetőek. Nem a hirdető oldalára utaló egyenes trafficról van szó, hanem egy landing page-re, ahonnan a látogató átkattint a hirdető weboldalára.

PROBLÉMA:

Hogyan lehet megállapítani, milyen kulcsszavakból és átkattintásokból jött a jutalék? Mindez azért, hogy a partnernek legyen átlátása arról, mi az, ami valójában eladást hoz neki. Milyen kattintásokat támogasson és ellenkezőleg, melyek a nem efektívek.

MEGOLDÁS:

Röviden, Önnek meg kell “jelölnie” az embert és tudnia kell, milyen kattintásból származik. Ez a “gclid”-en keresztül történik. Jelek csoportjáról van szó, ahol minden kattintás az Adwordsből egyedi. És mit szeretne tudni? AZt, hogy melyik kattintás hozta meg aj utalékot. Ezt úgy derítjük ki, hogy a “data1=” paraméterbe az Ön affiliate linkjéből hozzáadjuk a “gclid” láncszerkezetet. Természetesen, ennek automatikusan kell történnie, mivel a “gclid” mindig változó.

Ezután a kattintásoknál és így a konverzióknál is a “data1” paraméterben bejegyzésre kerül a “gclid”. Következőleg, muszáj az Adwords tudomására adnia, melyik “gclid” lett konvertálva. Ezt úgy csinájla meg, hogy az Adwordsbe importálja a strukturált táblázatot és kész is.

Hogy is kell ezt?

  1. Aktiválja az “auto-tagging”-et. Csak pár kattintás az Adwordsben.
  2. Ennek hála, átkattintásnál a Google hozzáadja az URL-hez a “gclid”-et, így a látogatót megbélyegeztük.
  3. A webre hozzáadja ezt a csodás scriptet, amit elkészítettünk ” <script src=”//dognet.sk/back/gclid/gclid.min.js” async></script>”. Rakja site-wide-ot a </body> elé.
  4. Ez azt teszi, hogy ha az URL-ben “gclid” található, akkor behelyezi minden linkbe, amely “a_aid”-et tartalmaz. Szóval, legyen például az astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123 , megváltozik erre astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123&data1=<gclid>
  5. Sajnos, a rövidítők nem továbbítják ezt az információt, így ha akarja,hogy működjön, egyenesen a hirdető weboldalára kell utalnia.
  6. Így a konverzióba íródik a “gclid”, amit az Adwordsbe kell juttatnia mint konverziót.
  7. Tapasztalatból, a konverzióknak néha 2-3 órát is eltarthat, míg megjelennek.
  8. Így az Adwordsbe juttatja az adatokat arról, mi és hogyan konvertálódik 🙂

Enjoy & love DOGNET 🙂

TOP FEATURE: Google Adwords – jutalékok pontos mérése

5 az 2-ből



Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?