SEO cikkek és copywriting

SEO cikkek és copywriting

Weboldal vagy tartalom készítésénél fontos figyelembe venni a tényt, hogy Google-n vagy más keresőn is meg fogják találni. Ha plasztablakokat árulunk, akkor igyekeznünk kell, hogy a “plasztablak” kulcsszóra található legyen weboldal. Természetesen a tartalom és annak megfelelő felépítése csak egy része az annak, amik befolyásolják a keresés sikerességét.

Mielőtt nekivágunk

Fontos a felkészülés. A tartalom kéz a kézben jár a kulcsszavak elemzésével. Ez már egy másik téma, de röviden arról van szó, hogy csinálnunk kell egy listát fontos kulcsszavakról, melyekre majd összpontosítani fogunk.

Ha a plasztablakos példát vesszük, akkor olyan kulcsszavakról lesz szó, amelyek megtalálhatók a keresésben ennél a témánál. A Google egyszerű segítséget kínál – Google Keyword planner. Ez megmutatja, milyen kulcsszavak találhatók az adott területen.

Elég megnézni a legfrekventáltabb szavakat és kiválasztani párat, amelyekre koncentrálni akar. Nem egy “rocket science”. Ahogy az majdnem mindennél érvényes – 80%-át gyorsan megtanulja a dolgoknak, de a maradék 20%-ra sokkal több idő fog kelleni, hogy a végeredmény igazán jó legyen. Az alap, kiválasztani a szavakat, ill. felállítani egy fontossági sorrendet.

Gondolkodjon mint egy felhasználó és indexelő robot egyaránt

A kereső indexelő robotja egy automatikus gép, amely böngészi a webet. Böngészi az oldalakat és próbálja meghatározni, mi található rajtuk. Utólag mindezt hozzáadja a keresőbe és egy ajtót nyit ezáltal a keresésnél. Ha valami nincs az oldalon, természetesen, azt a robot nem leli meg.

Ha tartalmat és feliratokat vázolunk fel, gondolni kell arra, hogy a kulcsszó, amely alapján a cikket keresni fogják a Google-ban, valóban megtalálható legyen a szövegben. Nem szabad művileg mindenáron “odabiggyeszteni”, hanem logikusan kell behelyezni a szövegbe. Általánosságban azt mondanám, hogy 40 szóra kb. 1 kulcsszó esik + ideális, ha a feliratban is megtalálható.

Továbbá, szükséges a tartalmat aloldalakra és a cikkeket kulcsszavakra osztani. Ez már magáról a “SEO copywriting”-ról szól, amikor a copywriter tudja, hogyan gondolkodik a felhasználó. Fontos feltenni a kérdést, milyen szó alapján keresném a cikket én és annak a szónak természetesen ott kell majd lennie.

Kulcsszó csomagok tartalomra

A copywriter know-how-ja abban is rejlik, hogy a szavakat “csomagokra” tudja bontani. Mondhatni úgy is: ahány csomag, annyi aloldal. Az egyik csomagban egy bizonyos területről származnak a kulcsszavak és az egész aloldal arról az egy témáról szól. Nem jó kombinálni sok kulcsszavat egy tartalomra. Mindegyik legyengül ezáltal és így a felhasználónak is rossz ez.

Ismét fontos emlékeznünk a “robot és felhasználó” szabályra. Mi a jobb? Egy nagy, kaotikus cikk tele kulcsszavakkal egy aloldalon vagy több aloldal, különböző témákra összpontosítva?

Plasztablakos eset:

  • Csomag #1 – általános tartalom a plasztablakokkal kapcsolatban; előnyök, hátrányok, stb.
  • Csomag #2 – plasztablakok árlistái, miből tevődik össze az ár, stb.
  • Csomag #3 – tetőablakok, előnyök, hátrányok, stb.
  • … ésatöbbi

Hogyan dolgozzuk ki a feladatot

Szövegszerkesztésnél elég a józan eszünkre hallgatni és lehet segít:

  1. Kulcsszavak minőségi elemzése
  2. Szavak értelmes rendezése csomagokba és azok elosztása a tartalmak között
  3. A web egyértelmű felépítése, ahova a tartalom kerül. Ha cikkekről van szó, akkor bedefiniálni a konkrét cikket és annak célszavait.
  4. Ne tömörítsünk feleslegesen sok szavat (rokon értelműt se) egy tartalomba.
  5. Gondolni arra, hogyan keresném én és meglelném-e.

Jó kidolgozás az alap

Ha már időt és pénzt fektet a tartalomba, jól tervezze meg. Az a plusz pár perc szavak elemzésénél igazán megéri. “Free” traffic az organikus keresésből majd többszörösen kárpótolja mindenért.

SEO cikkek és copywriting

5 az 6-ből



Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?