Rossz bannerek

Rossz bannerek

A bannerek alapját képezik minden affiliate kampánynak. Az viszont tény, hogy a bannerek nem szükségszerűen a legjobb megoldásnak számítanak. Hogyan tovább?

Már többször írtuk, hogy jobb egy más,  “bannermentes” utat választani. Az affiliate lényege növelni a kreativitást és az online projektek nyereségét, projekteket létrehozni az affiliate kampányoknak. Próbálkozhat affiliate minisites-szal, elemzésbeállítással “thank you pagek”-re vagy kihasználatlan automatikus és direct mailing-gel. Használja ki doménje erejét is. Sok-sok lehetőség létezik.


A legrosszabb, amit egy affiliate kampányban tehet, gondolkodás nélkül bannereket beiktatni és utána kijelenteni, hogy ez nem működik.

Ne legyen lusta!

Az affiliate kampányok hosszútávra szólnak. Próbáljon játszani velük! Miért rosszak a bannerek? Mert 99%-ban rosszul használják őket. Olyan pozíciókra helyezik el őket, ahova a látogató tekintete soha nem fog eltévedni.

Nem vagyok amondó, hogy a bannereket ki kell iktatni, azt azért nem. A bannerek mindig alapul szolgáltak egy affiliate kampánynak és továbbra is fognak, de nagyon fontos rendesen előkészíteni őket. Kiválasztani a hatásosakat és azokat beiktatni. Az igazság viszont az, hogy különböző portálokon ugyanazon bannernek más a click-rate-je. A CTR-t lehet általánosítani, de ez nem mindig ideális és helyes. Ami valahol működik, nem kell, hogy működjön máshol is.

Akkor hogyan kezdjem el használni a bannereket?

Ha egy kampánynál bannerek vannak, ki kell őket próbálni. Pár napon keresztül. Ha a kattintások száma alacsony lesz, el kell gondolkodni. Igen, elsősorban a kattintásokat figyeljük, nem az értékesítést. Az többnyire későn érkezik, nem rögtön az első napokban. Ha nem lenne elégedett az eredményekkel és több elhelyezést kipróbált már, ideális saját bannereket készíteni és azokat tesztelni. Próbáljon saját call-to-action-t hozzáadni, válassza ki a szortimentet, amely érdekli az olvasóit. Próbálkozzon ilyesmikkel: ingyenes postaköltség, akció, “kedvezmény csak ma”, stb.


Tegye fel magának a kérdést: “Mire kattintanák én ebben az esetben?”

A hirdetőnek (kampány tulajdonosa) nincs mindig ideje új ideiglenes banner készleteket létrehoznia és beiktatni őket a rendszerbe. Többet akar keresni? Ne hagyjon mindent másra! Kapjon a lehetőségen egyedül is! Igen, könnyű kijelenteni, hogy “a kampány rossz bannereket használ”. Jól elhelyezte őket? Megfelelő kampányt választott? Nem csak egyszerűen rossz bannert választott? Próbálkozzon! Teszteljen!

A bannerek nem rosszak, csak meg nem értettek

Még mielőtt teljesen elvetnénk a bannerek létezését a piacon, próbáljunk elgondolkodni azon, hogy mi tudunk-e tenni valamit az érdekükben. A mi affiliate hálózatunkban próbálunk jó és erős bannereket használni, de a hirdetőnek nincs mindig büdzséje banner optimalizációra, tesztelésre és új készlet létrehozására. Ezért jó, ha maga a partner elgondolkodik és időt szán saját “custom” banner készítésére, amelynek többszörösen nagyobb konverziója lesz.


A banner nem rossz. Rossznak a nem effektív bannert lehet minősíteni, amelyre senki nem kattint és senki nem vásárol. De vajon ez csak a banner hibája?

Rossz bannerek

5 az 2-ből



Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?