Milyen hatással van a koronavírus-járvány affiliate partnereink munkájára?

Milyen hatással van a koronavírus-járvány affiliate partnereink munkájára?

Hetekkel ezelőtt még csak elképzelni sem tudtuk a napjainkban fennálló helyzetet. A koronavírus-járvány (COVID-19) miatt bezárták az iskolákat, korlátozták a boltok, éttermek, fitnesztermek nyitvatartását, és az embereket arra kérik, hogy csak akkor lépjenek ki otthonukból, ha az feltétlenül szükséges.

A helyzet szó szerint óráról órára változik, és azon a rendelkezésen vagy korlátozáson,, ami tegnap volt érvényben, mára akár szigoríthattak is. Nézzük meg most azt, hogy mi zajlik az e-kereskedelem világában, és ez mit jelent rátok, affiliate partnereinkre nézve.

A e-commerce szegmens alakulását az Ecommerce Bridge oldalán feldolgozta CEO-nk, Štefan Polgári, kattintsatok a cikkre a számokért. A cikket folyamatosan aktualizáljuk, kövessétek az Ecommerce Bridge oldalát is.

Mi a helyzet az egyes szegmensekkel?

A webshopok most fénykorukat élik, nagyon sokan vásárolnak online. Sokan második karácsonynak is mondják ezt az időszakot. Nagyon sok webáruház indít akciókat, különféle kuponokat tesznek elérhetővé, hogy motiválják az embereket arra, hogy otthonuk biztonságából vásárolják meg a szükséges dolgokat. De vannak olyanok is, akik bővítik termékskálájukat olyan termékekkel, amelyeket iránt aktuálisan megnőtt az érdeklődés.

A Denník E, az egyik szlovák gazdasági lap szerint ezeket vásárolják leginkább most az emberek:

  • Bébiételek, pelenkák
  • Otthoni munkavégzéshez szükséges eszközök
  • Fagyasztók és házi kenyérsütők
  • Varrógépek
  • Játékkonzolok
  • Építőkockák
  • Sportfelszerelés
  • Fertőtlenítőszerek és eszközök, légtisztítók
Hogy látja az aktuális helyzetet az Ecommerce Hungary? Nagy Sándorral a Prefixbox ügyvezetője beszélgetett a témáról, nézzétek meg a videót.

Kitekintő: gyógyszertárak

Magyarországon hirdetőink között még nem találtok gyógyszertárakat, de a szlovák piacon több hirdetőnk is van ebből a szegmensből. Az online gyógyszertárak forgalma jelentősen megnőtt az utóbbi hetekben, ami ugyan pozitív, de az éremnek van másik oldala is: a gyógyszertárak nem győzik a rendelések ugrásszerű megemelkedését. Ugyanis nem csak a boltokból hiányoznak a védőfelszerelések és bizonyos gyógyszerek, vitaminok, hanem az online gyógyszertárakból is. A szállítás idő megnő, némelyik termék egyáltalán nem elérhető sehol, és a kereslet pedig továbbra is hatalmas. Hogy ezeket a kampányokat fenn tudjuk tartani, és ne kelljen kikapcsolni, némelyiknél időszakosan kénytelenek voltunk csökkenteni a jutalék mértékét. Partnereinktől ezeken a piacokon türelmet és megértést kérünk, hirdetőinkkel pedig folyamatos kapcsolatban vagyunk.

Tippek, hogy milyen kampányokat érdemes most népszerűsíteni

A gazdasági lap szerint könyveket jelenleg nem vásárolnak online az emberek. Véleményünk szerint azonban az online könyváruházak, ill. azok, akik hangoskönyveket, e-bookokat árusítanak, továbbra is jól fognak működni. Sokan fogják kihasználni ezt az időszakot az önfejlesztésre, ezért bátran ajánljatok nekik például angol nyelvű könyveket is. Ehhez jól jöhet az ENbook.hu kampánya.

Szintén jó ötlet lehet most kertészkedéshez, otthoni DIY projektekhez ajánlani különféle segédeszközöket, de akár a sütés-főzés is népszerű lehet, most hogy nem mehetünk bármikor étterembe vagy menzára. Az embereknek hiányzik a mozgás, sokan keresnek eszközöket az otthoni edzéshez. Ezért ajánlhattok nekik sporteszközöket is.

Készítettünk nektek egy listát arról azokról a dolgokról, amelyeket leginkább keresnek és vásárolnak most az emberek, és ajánlunk hozzá néhány kampányt is, amelyeken keresztül ezeket a szükségleteiket kielégíthetik.

A legnagyobb online webáruházak többsége megnövekedett forgalomról számolt be az utóbbi időben, azonban a vásárlók viselkedése napról napra változik, és nehéz előre megmondani, hogy milyen irányba fog változni. Az előrejelzések nem épp optimisták. A webáruházak bevétele (kivéve az élelmiszerboltokat és drogériákat) a következő hetekben csökkenni fog. Ennek eredményeként pedig az online reklámra fordított költségeiket is csökkenteni fogják.

Mi, a Dognetben eddig nem érzékeltük a megrendelések jelentősebb visszaesését. Folyamatosan kapcsolatban vagyunk azonban ügyfeleinkkel, és ha kétségeik támadnak, készséggel jelezzük nekik, hogy az affiliate továbbra is tisztán teljesítményalapú csatorna, épp ezért javasolt pont ezt megtartani.

De idővel visszaesés lehet az affiliate-ben is, és érdemes felkészülni rá. Mi mindent megteszünk, hogy affiliate kampányaink nagyobb változtatások vagy korlátozások nélkül működjenek tovább. Ebben a helyzetben nem tehetünk mást, mint felkészülni mindenre, ami megtörténhet, de mindezt úgy, hogy a másik oldal helyzetét is átérezzük. Az affiliate a webshopok marketingmixének stabil része, és bízom benne, hogy ez továbbra is így marad.

A végére pedig egy jótanács. Ez az időszak pont megfelelő arra, hogy új projekteket készítsetek, hogy bővítsétek portfóliótokat újabb szegmensekkel. Sok dolog változik majd az elkövetkező hetekben, hónapokban, amire már most készülhettek.😉

Ha kérdésetek van, vagy szeretnétek hozzászólni a témához, forduljatok hozzánk bizalommal. Vigyázzatok magatokra!🙂

Juhász Szabó Csilla
Juhász Szabó Csilla

Affiliate Manager for Hungary

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?