Hogyan lépj új piacra affiliate projekteddel?

Hogyan lépj új piacra affiliate projekteddel?

 

Az affiliate marketing még mindig nem tartozik a legelterjedtebb hirdetési formák közé Magyarországon, viszont létjogosultságát bizonyítja, hogy a hazai kampányok egyre nagyobb sikereket érnek el. Magyarországi partnerünk, Hegedűs Zsolt affiliate termékkeresőket (katalógusokat) működtet, és most arról kérdeztük, hogy látja az affiliate helyzetét Magyarországon, valamint megosztotta velünk tapasztalatait azzal kapcsolatban is, hogy mire érdemes fókuszálni, ha külföldön szeretnénk affiliate projektet indítani. Olvassátok el vele készült interjúnkat!

Mióta foglalkozol affiliate projektekkel, és miért döntöttél úgy, hogy ezzel szeretnél foglalkozni?
Két éve foglalkozom komolyabban affiliate-tel. Főleg tematikus termékkereső és felfedező oldalakat működtetünk, és mivel az egyéb bevételi forrásainkat már nem tudtuk növelni, így adtunk egy esélyt az afiiliate-nek, és bejött.

Hány piacon vagy aktív a projektjeiddel, és mi alapján választottad ki ezeket?
Magyarországon indultunk, ezt követte a román piac. Ezt az alapján választottuk, hogy jóval nagyobb a lakosság száma, a vásárlóerő pedig hasonló, mint Magyarországon. Szintén fontos volt az, hogy hány affiliate hálózat és affiliate hirdető van: ez Romániában kb. tízszer annyi, mint Magyarországon. Miután ott sikeresen beindult a projektünk, azt követően indultunk el a többi környező országba: Szlovákiába és Csehországba. Szlovákiáról először azt gondoltuk, hogy túl kicsi piac lesz, viszont a domén nagyon olcsó volt, így belevágtunk. Meglepődtünk ugyanakkor, hogy mennyire erős a vásárlóerő, mennyire fejlett az affiliate, és mostanra már az egyik legjobban teljesítő ország lett nálunk.

Foglalkoztok linképítéssel, amikor új piacra léptek?
Induláskor a saját portfóliónkat használjuk, illetve egy-két magyar oldalt, magyarról szlovákra linkelünk. Ezután néhányszor kapunk természetes linkeket (natural link), és ezt követően megszólítunk helyi SEO cégeket. Nem oldunk mindent házon belül, együttműködünk ügynökségekkel.

Amikor új országba léptek be, van valamiféle meghatározott keret, hogy mennyit vagytok hajlandóak befektetni?
Mi inkább próbálkozunk, az elején keveset fektetünk be, és amelyik projekt beindul, abba fektetünk nagyobb összeget. Ha legalább a két-háromszorosát behozza, akkor érdemesnek találjuk a további befektetésre. Ha viszont nem hoz megfelelő bevételt, kikapcsoljuk.

A bevételek az egyes országokból egyenesen arányosak az ország méretével? Hogy látod, hogy alakul ez az arány?
Nem arányos. Nagyon függ a tranzakciószámtól, kosárértéktől és a vásárlóerőtől. Nem érzékeljük, hogy mivel a román piac kétszer akkora, mint a magyar, a bevétel egyenes arányos lenne vele. De a román piacnál az is számít, hogy sokkal több affiliate projekt van, mint Magyarországon, sokkal jobban elterjedt az affiliate. Ha a magyar affiliate piacon is legalább annyi projekt lenne, talán nagyobb lehetne a románnál, de ez csak feltételezés.

Ha összehasonlítjuk Romániát és Csehországot, nagyobb a román vásárlóerő, mint a cseh?
A szlovák és a cseh erősebb, mint a román, 30-40%-kal.

Hogy írnád le a magyar affiliate közösséget? Mi a tapasztalatod?
Nincs sajnos affiliate közösség Magyarországon. Sok lehetőség van a magyar piacban.

Miért ilyen rossz Magyarországon az affiliate helyzete? Mi úgy látjuk, hogy rosszabb, mint Szlovákiában 10 évvel ezelőtt.
Szerintem egyszerűen a tudáshiány okozza. Nem ismerik az előnyeit. A nem túl sikeres affiliate próbálkozások szintén hozzátettek. Mivel nem működik régóta jelentős affiliate hálózat Magyarországon, főleg kisebb, kezdő webshopok próbálkoztak affiliate-tel, ami nem működött, nem működhetett jól.

Hogy látod, mi a jövője az affiliate-nek Magyarországon?
Mivel az e-kereskedelem bevétele – így reklámköltése is – évről évre növekszik, ennek és a nagyobb affiliate hálózatoknak köszönhetően, és itt kiemelném a Dognetet, én úgy látom, Magyarországon most egy dinamikus növekedési szakasz elején vagyunk.

Mit tanácsolsz azoknak, akik affiliate-tel szeretnének foglalkozni, de még nem vágtak bele?
Azt tanácsolom, kezdjék kicsiben, fókuszáljanak minőségi tartalomra, és gondolkodjanak időnként a hirdetők fejével is, ha hosszú távon sikeresek szeretnének lenni.

Hogyan lépj új piacra affiliate projekteddel?

5 az 1-ből



Juhász Szabó Csilla
Juhász Szabó Csilla

Affiliate Manager for Hungary

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?