Miért kell hírlevelet küldeni

Miért kell hírlevelet küldeni

Minden egyes internetes projektnek megvan a lehetősége gyűjteni és aktívan kihasználni a direct mailinget és hírleveleket felhasználói számára. Akkor miért nem használja őket a projektek nagy része? Mert rossz a megközelítés.

A legrosszabb dolog, amit egy webtulajdonos tehet, ha megelégszik a keresettel, amit a projekt hoz neki. Beállítja a Google AdSense-t, eTarget-et, valamilyen CPT rendszert, sarokba egy üzenetet, hogy “Hirdetés” és így végetér az aktivitás. Következőleg kezdődik a lamentálás azon, hogy a projekt egyszerűen nem hoz bevételt.


Sok olyan projekt létezik, melynek nincs kihasználva a potenciálja. Ebben a cikkben adatbázis gyűjtésről és azt követően a kapcsolatok kihasználásról fogunk írni.

Hírlevél mint bevételi forrás

Mielőtt lekezdünk beszélni arról, hogy kell gyűjteni az adatbázisokat, szögezzük le az elején, hogy kell “eladni” őket. A standard PPC és CPT rendszereket rögtön kizárjuk, mert technikailag képtelenség hírlevélbe iktatni őket. Aalpul szolgálhatnak az affiliate kampányok és a reklám közvetlen értékesítése. A dognet affiliate hálózaton keresztül olyan kampányok érhetők el, amelyeket azonnal be lehet iktatni a hírlevelekbe.

Hírlevélbe lehet elhelyezni reklámcikkeket, linkeket, bannereket hasonlóan mint a weben. Semmi bonyolult. A mai mailing eszközök mint pl. a MailChimp, hihetetlen funkciókat kínálnak hírlevelek létrehozására teljesen ingyen.

Nem csak reklámokat küldünk

A hírlevél vagy direct mail fogalma alatt ne csak reklámot képzeljünk el, amely iránt jóformán senki sem érdeklődik. Próbáljuk bevezetni a “minőségi hírlevél” vagy “tájékoztató hírlevél” fogalmát. Olyan hírlevélről van szó, amelyet a felhasználó akar, folyamatosan megnyitja és hasznos információkat tud meg belőle. Például cikkek, tippek, tanácsok, újdonságok, stb. – eg yolyan tartalom, amely felkelti a felhasználó érdeklődését. És éppen ilyen tartalomhoz hozzáadjuk a nem agresszív reklámot.


A hírlevél vagy direct mail fogalma alatt ne csak reklámot képzeljünk el, amely iránt jóformán senki sem érdeklődik. Próbáljuk bevezetni a “minőségi hírlevél” vagy “tájékoztató hírlevél” fogalmát.

Néhány példa “minőségi hírlevél”-re és annak tartalmára:

  1. Játékportál (online játékok) – újonnan hozzáadott játékok, új TOP score, a hét játéka, ajánlott játékok az utolsó lejátszott alapján.
  2. Szórakoztató portál – kép (videó, vicc, zene, stb.) a mai napra, hónap vagy hét képe, legnépszerűbb vagy legnézettebb tartalom.
  3. Magazin – ha szaklapról van szó, akkor ideális összekapcsolni a tartalmat. Az egyik oldalon tartalom új cikkek felhívására az online magazinban, másik oldalon tartalom, amely közvetlenül a hírlevélben kelt fel érdeklődést – valamilyen hír, rövid cikk, fotó, stb. Épp ezért fogják a felhasználók megnyitni és olvasni. Jó tartalmat nyújt a hét legolvasottabb és levitatottabb cikkje is, vélemény kinyilvánításra szóló felhívás, stb.
  4. Hirdetés – legújabb hirdetések, legutóbbi hirdetések a szekcióból, melyeket a felhasználó átnézett, TOP hirdetések, tippek, hogyan spóroljunk vagy vásároljunk online használt termékeket.
  5. Tanácstalan? – ha van portálja és nem tudja,milyen tartalmat küldözgessen, csak jelentkezzen bátran. Valamit kitalálunk közösen.

Adatbázis szerzése hírlevélhez

  • Ha a felhasználók regisztrálnak, elég jogszerűen kezelni, hogy Ön mint a portál forgalmazója, küldhessen reklám és marketing híreket.
  • Prémium tartalom regisztrált felhasználóknak – ha a felhasználó videót akar lejátszani, regisztrálnia kell és feliratkoznia a hírlevélre.
  • Prémium tartalom egy kattintásra – abban az esetben, ha a felhasználó meg akarja jeleníteni a tartalmat, muszáj megadnia az email címét és egyetértenie a személyes adatok feldolgozásával.
  • Játék – játék minden felhasználónak. Játékba soroláskor a szabályzatban ott található lesz a jóváhagyás az adatok marketing célú feldolgozására.
  • Hozzászólások – ha valaki kommentet akar írni, regisztrálnia kell, megerősítve az adatok feldolgozását és marketing anyagok küldésének lehetőségét a forgalmazó által.
  • Klasszikus feliratkozás hírlevélre – a felhasználó magától iratkozik fel a hírlevélre.
  • Tanácstalan? – ha van portálja és nem tudja, hogyan szerezzen adatbázisokat, csak jelentkezzen bátran és segítünk Önnek.

Reklám a hírlevelekben

Tehát a hírlevélben hasznos információkat helyezünk el valamint reklámokat nem túl agresszív és tolakodó módon. Ez az egyik legkevésbé használt csatorna a web üzleti potenciáljának kihasználása szempontjából.

 

Miért kell hírlevelet küldeni

5 az 3-ből



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?