CTA – mit jelent és hogyan vágjon bele

CTA – mit jelent és hogyan vágjon bele

Cikkeket és recenziókat ír termékekről és szeretné, hogy az emberek átkattintsanak a hirdető/eshop oldalára? Vagy azt akarja, hogy a látogatók az Ön saját oldalán vigyenek véghez valamilyen akciót?

Akkor Önt fogja érdekelni a CTA – call to action. Marketingben a CTA elemeket a látogatók azonnali reakciójának elérése érdekében használjuk. Például “Hívjon minket most”, “Helyezze kosárba”, “Vásároljon még ma”, stb. A CTA-t nem csak az eshopban használhatja, hanem átkattintásnál is a hirdető oldalára, hírlevélre történő feliratkozásnál vagy ekönyv letöltésénél.

Miért rakjak CTA elemet a cikkbe, ha már van ott banner?

Több okot is felsorolhatunk:

  1. Banner vakság – manapság már muszáj gondolkodni a bannerek elhelyezésén, hogy azokat a látogató egyáltalán észrevegye. Elhelyezés az oldalsávban ma már nem elegendő és nem is feltűnő.
  2. AdBlock – jó néhány banner Adblock-kal van blokkolva. Szóval, ha a cikkjében nincs más átkattintás a banneren kívül, megvonja magától a jutalékot.
  3. Banner vizuális – nem lesznek mindig megfelelőek a bannerek, amelyeket a rendszerünk nyújt Önnek. A színek összeolvadhatnak az oldalával vagy csak nem leli meg a szükséges méretet.
  4. Banner ≠ megbízható recenzió – ha csak úgy függetlenül ír recenziókat, a banner csökkentheti Önnek a megbízhatóság mértékét. Recenziós oldalakon tanácsolom csak és kizárólag a CTA elemek használatát és semmiképp nem bannerek elhelyezését.

 

CTA elemek alkalmazása

Képzelje el, hogy ezt a cikket egy pattanás elleni krémről írom. Már valamit leírtunk róla, az ügyfelet lassan felkészítjük a vásárlásra és a cikkben egy kicsi CTA elemet helyezünk:

…… Ezt a krémet megvásárolhatja a következő OLDALON csak XY eur és még valami, 30 Eur felett ingyenes a szállítás 😉 …..

Épp egy klasszikus szöveges linket hoztam létre a cikk szövegéből. A “megtalálható” szó helyett a “megvásárolhatja” szavat használtam, mert ez egyenesen arra a lépésre készteti a látogatót, amit én elvárok tőle. A CTA link után egy olyan mondatot raktam még, ami segít növelni a rendelés értékét és egyúttal egyfajta kedvezményt kínálok a látogatónak az eshopban. Mosolyjeleket, kérem, ne használjon pénzügyi termékeknél, csak kozmetika vagy divat terén alkalmasak.

A legelső CTA elemet tanácsos az oldaltörés felett elhelyezni. Ez annyit jelent, hogy az átkattintásnak láthatónak kell lennie anélkül, hogy lejjebb kelljen lapozni az oldalon.

A CTA elemnek az oldalon legalább 2x megtalálhatónak kellene lennie. Az első az oldaltörés előtt, a másik a cikk végén. Ne felejtse el tesztelni a különböző színeket, szövegeket, elhelyezéseket…

A nagyobb nem jelent mindig jobbat! Néha komolyan elég egy szöveges link. A lenti A/B testing button-nál csökkent a konverziós arány 10%-kal a gomb nagyobbítása után.

CTA-button-size

 

A cikk végén nyugodtan választhat nagyobb CTA elemet. Tegyük fel, ha ezt a cikket pattanás elleni krémről írtam volna, a végére valami ehhez hasonlót tennék:

Szabaduljon meg a pattanásoktól még ma hála {termék neve} krémnek

MEGVESZEM {TERMÉK NEVE}
30 eur felett a szállítás ingyenes 😉

CTA – mit jelent és hogyan vágjon bele

5 az 2-ből



Katka Novotná
Katka Novotná

Több mint két éven át dolgoztam e-commerce marketer pozíción és így különböző eshopok forgalmát növelhettem. Néhányan közülük az Év Shop-ja kitüntetést is elérték (Heureka.sk értékelése). PPC Adwords és Facebook terén is rendelkezek tapasztalatokkal. Az Analytics nagyon közel áll hozzám. A Wiktor Leo Burnett reklámügynökségnél web projektek és aplikációk UX/UI-jével foglalkoztam, mindezt nagy ügyfelek számára. Szabadidőmben többnyire WordPressen alapuló weboldalakat készítek.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?