CTA – mit jelent és hogyan vágjon bele

CTA – mit jelent és hogyan vágjon bele

Cikkeket és recenziókat ír termékekről és szeretné, hogy az emberek átkattintsanak a hirdető/eshop oldalára? Vagy azt akarja, hogy a látogatók az Ön saját oldalán vigyenek véghez valamilyen akciót? Akkor Önt fogja érdekelni a CTA – call to action. Marketingben a CTA elemeket a látogatók azonnali reakciójának elérése érdekében használjuk. Például „Hívjon minket most”, „Helyezze kosárba”, „Vásároljon még ma”, stb. A CTA-t nem csak az eshopban használhatja, hanem átkattintásnál is a hirdető oldalára, hírlevélre történő feliratkozásnál vagy ekönyv letöltésénél.

Miért rakjak CTA elemet a cikkbe, ha már van ott banner?

Több okot is felsorolhatunk:
  1. Banner vakság – manapság már muszáj gondolkodni a bannerek elhelyezésén, hogy azokat a látogató egyáltalán észrevegye. Elhelyezés az oldalsávban ma már nem elegendő és nem is feltűnő.
  2. AdBlock – jó néhány banner Adblock-kal van blokkolva. Szóval, ha a cikkjében nincs más átkattintás a banneren kívül, megvonja magától a jutalékot.
  3. Banner vizuális – nem lesznek mindig megfelelőek a bannerek, amelyeket a rendszerünk nyújt Önnek. A színek összeolvadhatnak az oldalával vagy csak nem leli meg a szükséges méretet.
  4. Banner ≠ megbízható recenzió – ha csak úgy függetlenül ír recenziókat, a banner csökkentheti Önnek a megbízhatóság mértékét. Recenziós oldalakon tanácsolom csak és kizárólag a CTA elemek használatát és semmiképp nem bannerek elhelyezését.
 

CTA elemek alkalmazása

Képzelje el, hogy ezt a cikket egy pattanás elleni krémről írom. Már valamit leírtunk róla, az ügyfelet lassan felkészítjük a vásárlásra és a cikkben egy kicsi CTA elemet helyezünk:

…… Ezt a krémet megvásárolhatja a következő OLDALON csak XY eur és még valami, 30 Eur felett ingyenes a szállítás 😉 …..

Épp egy klasszikus szöveges linket hoztam létre a cikk szövegéből. A „megtalálható” szó helyett a „megvásárolhatja” szavat használtam, mert ez egyenesen arra a lépésre készteti a látogatót, amit én elvárok tőle. A CTA link után egy olyan mondatot raktam még, ami segít növelni a rendelés értékét és egyúttal egyfajta kedvezményt kínálok a látogatónak az eshopban. Mosolyjeleket, kérem, ne használjon pénzügyi termékeknél, csak kozmetika vagy divat terén alkalmasak.
A legelső CTA elemet tanácsos az oldaltörés felett elhelyezni. Ez annyit jelent, hogy az átkattintásnak láthatónak kell lennie anélkül, hogy lejjebb kelljen lapozni az oldalon.
A CTA elemnek az oldalon legalább 2x megtalálhatónak kellene lennie. Az első az oldaltörés előtt, a másik a cikk végén. Ne felejtse el tesztelni a különböző színeket, szövegeket, elhelyezéseket… A nagyobb nem jelent mindig jobbat! Néha komolyan elég egy szöveges link. A lenti A/B testing button-nál csökkent a konverziós arány 10%-kal a gomb nagyobbítása után. CTA-button-size   A cikk végén nyugodtan választhat nagyobb CTA elemet. Tegyük fel, ha ezt a cikket pattanás elleni krémről írtam volna, a végére valami ehhez hasonlót tennék:
Szabaduljon meg a pattanásoktól még ma hála {termék neve} krémnek

MEGVESZEM {TERMÉK NEVE} 30 eur felett a szállítás ingyenes 😉

Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Pénzkereső affiliate weboldal
INGYENES E-KÖNYV

Pénzkereső affiliate weboldal

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyből megtudhatod, hogyan keress pénzt online az affiliate marketing segítségével

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?