Affiliate marketing partnereknek A-tól Z-ig (II.)

Affiliate marketing partnereknek A-tól Z-ig (II.)

Az előző blogbejegyzés folytatása.

Hogyan indítsuk el és alkalmazzuk az affiliate kampányt?

A kampány beágyazása kulcsfontosságú a projekt szempontjából. És ez nem csak a bannerek beágyazásáról szól – ha csak ebben gondolkozunk, nem fog működni a dolog. Az affiliate kampányban a legjobban konkrét termékek vagy termékkategóriák ajánlása működik. Találj egy problémát, amelyre a látogatók keresik a választ, és javasolj nekik rá megoldást.

Termékajánló, átkattintással a hirdetőre

Táskákról vagy kozmetikumokról írsz? Helyezz el a szövegben linket egy képre, gombra vagy csak egyszerűen a szövegbe. A legjobb, ha tematikus cikkekben helyezed el ezeket. Az emberek nagyon sok esetben akkor olvasnak cikkeket, ha valamilyen problémára keresik a választ: kínálj nekik megoldást termék formájában, és szerezz jutalékot az eladásból! Mutasd be neki a terméket, készíts róla részletes, igényes leírást – vagyis adj át neki minél több információt, amely segíti őt a vásárlásban.

Tematikus cikkek termékekkel

Jól működő stratégia, ha indítasz egy témát, és egyenesen ajánlasz hozzá megoldást is. Tehát, például készítesz egy cikket arról, hogyan válasszunk párnákat a lakásunkba, vagy épp arról, hogy milyen mosógépet vásároljunk. Válassz ki néhány terméket, olvass utána, és készíts egy igényes cikket, amelyben hirdetőket is ajánlasz. Nem csak érdekes tartalmat hozol létre, hanem általa a Google keresőjéből is érkezhetnek majd hozzád olvasók, akik érdeklődnek a téma iránt, és készek a vásárlásra. Ideális olyan olvasókat megszólítani, akik már tervezik a vásárlást, hisz esetükben sokkal nagyobb az esélye a vásárlásnak, ami számodra a jutalék szerzésének esélyét növeli.

Közösségi média

Rendelkezel viszonylag nagy követőszámú közösségi média oldallal vagy csoporttal? Oszd meg az affiliate linkkel ellátott terméket, vagy tölts fel egy képet, amely mellé beszúrod bit.ly-n keresztül rövidített affiliate linket! De ügyelj arra, hogy ne spammeld a követőidet. A kampány akkor lesz a leghatékonyabb, ha a követőid számára minél relevánsabb termékeket kínálsz.

Bannerek

Bannerek szinte minden kampánynál elérhetők, de manapság már egyáltalán nem hatékonyak. Ha mégis bannert szeretnél megosztani, azt javasoljuk, hogy tematikus cikkekbe szúrd be. Az oldalsó panelben elhelyezve szinte semmilyen hatást nem fogsz vele elérni. Az emberek túltelítettek az ilyen reklámokkal, nagyon ritkán kattintanak rá.

Adminisztráció a Dognetben

 Hol érhető el a webshopra mutató link, és hogyan kell azt módosítani? Ebben a részben mindent megtudtok róla.

 Röviden:

  1. Első lépésként regisztrálsz a hálózatunkba.
  2. Második lépésként bekapcsolódsz a választott kampányba (kérelmezed a bekapcsolódást).
  3. A jóváhagyás után a kampányból kimásolod a saját affiliate linkedet.
  4. Módosítod azt (ha konkrét termékre vagy kategóriára szeretnél vele mutatni).
  5. Elhelyezed az oldaladon, vagy megosztod.
  6. Sikeresen szerzel új látogatókat a webshopnak.
  7. Ha valaki vásárol is közülük, nyert ügyed van, jutalékot kapsz érte.
  8. Bejelentkezel az adminisztrációs felületre.

 A regisztráció és a regisztráció jóváhagyása után kapsz egy emailt a saját felhasználóneveddel és jelszóddal. Ebben az emailben megtalálod az adminisztrációs felületünkre mutató linket is, de ugyanúgy el tudod érni a honlapunkon keresztül is (jobb felső sarokban Bejelentkezés > Partner).

Az adminisztrációs felület URL-je: https://login.dognet.sk/affiliates/panel.php

Kampányok áttekintése az adminisztrációs felületen

A kampányok listájában (oldalsó panelen érhető el) láthatod, hogy jóváhagyták-e vagy sem a kampányba való csatlakozásod. Jóváhagyás nélkül nem jegyzi a rendszerünk a konverziókat, ezért ha nem elérhető számodra a kampány, kattints a kérelmezésre. Ha elakadnál, fordulj hozzánk bizalommal.

A webshopra/kampányra mutató link megszerzése

A kampányra mutató linket az adminisztrációs felületen a „Promotion > Banners & Links” menüpont alatt találod meg. Használd bátran a szűrőt a gyorsabb keresés érdekében.

   

A link módosítása, hogy konkrét termékre mutasson

Az adminisztrációs felületen ki tudtok generálni aloldalra mutató linkeket. Ha egy konkrét termékről írsz ajánlót, az olvasóidnak is jobban tetszik majd, ha az adott termékre mutató linket helyezed el benne. Konkrét termékre mutató linket a „Dynamic link-re” kattintva tudsz generálni, amely közvetlenül a link alatt található.

A „Destination URL” mezőben add meg a termék URL-jét, és nyomd meg a „Get code” gombot. A generált kód átirányít az általad megadott aloldalra, és minden szükséges paramétert tartalmaz.

A linkeket manuálisan is meg lehet változtatni. Ehhez olvasd el az útmutatót.

 Link beszúrása az oldalra

A linkeket nagyon egyszerű beszúrni az oldalra, főleg, ha WordPress-t használsz. Jelöld ki az adott szöveget, amelyre linket szeretnél elhelyezni, kattintsa a linkbeszúrás ikonjára, és másold be a link URL címét.

Linket képekre is be tudsz szúrni. Ha például rúzsokról írsz cikket, és az egyes rúzsokat külön-külön lefotózod, mindegyik képre saját linket tudsz elhelyezni, amely egyenesen az adott webshopba irányítja az olvasót.

Banner beszúrása cikkbe vagy weboldalra

Cikkedet, vagy pusztán saját honlapodat színesítheted bannerekkel is. Az adott kampányoknál az elérhető bannereket is megtalálod. Első lépésként fontos, hogy megszerezd a banner kódját, és kimásold azt. Ezt a kódot HTML kódként illeszd be a cikk vagy a weboldal szerkesztőjébe.

Ha kérdés merül fel benned a technikai részeket illetően, keress minket bátran!

Juhász Szabó Csilla
Juhász Szabó Csilla

Affiliate Manager for Hungary

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?