A/B testing eredményei #2

A/B testing eredményei #2

A/B testing annyit jelent, hogy van 2 reklám a Google Adwords-ben ugyanazon a reklámcsoporton belül. A Google Adwords teszteli, melyik reklámra kattintanak gyakrabban a látogatók és azt előnyben részesíti majd. Ugyanígy tesztelheti a weboldalt is, miközben az URL változatlan marad. A látogatók első felének az “A” verziót jeleníti meg, a másik fele pedig a “B” verziót fogja látni. A tesztelés során egy adott célt fog követni (pl. a kattintás mértékét navigációs gombra) és az eredmények alapján eldönti, melyik verzió jobb és azt fogja bevezetni az összes látogatónak.  

Miért csináljunk A/B testing-et

  Majdnem az összes olyan elemet a weboldalain lehet A/B tesztelni, amelyek befolyásolják a látogatók viselkedését. Az A/B lehetővé teszi Önnek a lehető legtöbbet kihozni a trafficból. A befektetés megtérülése masszív lehet, mert akár kis módosítások a kezdőlapon is jelentős konverzió növekedéshez vezethetnek. a-b-testing-01   De most nézzük is meg, hogy milyen kis módosítások kellettek csak hozzá, hogy a konverziós arány növekedjen.  
Olvassa el az előző cikkünket is A/B testing eredményei #1
 

Teszt 1: Megfelel a kép terméknek?

Az “A” verzióban 24%-kal nagyobb volt a hírlevél kitöltésének aránya. Elég volt eltüntetni a képet.
A képek nagyon jól szolgálhatnak információ átadásnál és jó benyomás keltése érdekében. Ebben az esetben viszont két dolgot csinált a kép:
  • a hírlevél pozíciója a kép miatt lejjebb került
  • a kép nem tűnt túl professzionálisnak – ezért legyen óvatos a képek válogatásánál a weboldalára.
Forrás: https://www.whichtestwon.com/case-study/hubspots-lead-generation-landing-page-test/  

Teszt 2: Megfelelő a felirat?

 
A felirat módosításával a “B” verzióban 38%-kal több regisztrációt szereztek
Az “A” verzióban kétsoros hosszú felirat található. A “B” verzióban lerövidítették és a felirat alá egy magyarázatot raktak, ahol bold-dal vastagon kijelölték a fontos szavakat.   Forrás: https://www.whichtestwon.com/test/landing-page-test-%E2%80%93-which-banner-increased-completed-form-submissions-testing-award-gold-winner/  

Teszt 3: A navigációs gombok szövege fontos

  Néha kevés is elég, hogy többet érjen el.
A felirat és navigációs gomb szövegének módosításával a konverzió aránya 139%-kal növekedett a “B” verzióban
Ezzel az egyszerű változtatással csökkentették az új felhasználók “aggályait” és rendkívül gyorsan növekedett a száma azoknak az új felhasználóknak, akik megnéztek néhány bemutatót a termékről.   Forrás: https://gocardless.com/blog/one-word-abtest/  

Teszt 4: Vertikálisan vagy horizontálisan?

  Van az oldalán olyan adatlap, melynek több mezője van? Gondolkodott valaha azon, hogy vertikálisan vagy horizontálisan lenne-e jobb kitölteni?
Az adatlap vertikális verziójának (B verzió) 52%-kal nagyobb volt a konverziós aránya
Ak máte dlhý formulár (dlhší ako 3 polia) použite vertikálnu verziu. Vertikálne usporiadané formulára je ľahšie čitateľné a javí sa ako menej komplikované a kratšie. Forrás: http://www.carmelon-digital.com/articles/ab-test-case-study-arenaturist/  

Teszt 5: 1000 szó > 1 videó

  Hosszú mondatok helyett készítsen inkább videót.
A szöveg módosítása videóra 43%-kal növelte az átkattintás mértékét és 114%-kal a pénzadományokat.
Forrás: http://bombbomb.com/blog/video-email-work-case-study/  

Szeretne még több A/B teszt eredményt látni?

Nézze meg a következő oldalakat:
Katka Novotná
Katka Novotná

Több mint két éven át dolgoztam e-commerce marketer pozíción és így különböző eshopok forgalmát növelhettem. Néhányan közülük az Év Shop-ja kitüntetést is elérték (Heureka.sk értékelése). PPC Adwords és Facebook terén is rendelkezek tapasztalatokkal. Az Analytics nagyon közel áll hozzám. A Wiktor Leo Burnett reklámügynökségnél web projektek és aplikációk UX/UI-jével foglalkoztam, mindezt nagy ügyfelek számára. Szabadidőmben többnyire WordPressen alapuló weboldalakat készítek.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?