A/B testing eredményei #1

A/B testing eredményei #1

A landing page-ről és arról, hogy mi működik rajtuk a legjobban, már sokat olvashattak. Érdekes cikket leltünk viszont a Kissmetrics.com blogon arról, hogy mi az, aminek működnie kellene, de mégse működik.

Gyakran feltüntetik valahogy, de mégse úgy van a dolog. Michael Aagaard a 3 Obvious but Overlooked Elements to Test on Your Landing Pages – Right Now! blogján feltüntetett néhány jó példát, amelyekre az A/B testing során rájött. A cikket lefordítottuk és lerövidítettük. Minden információt fel lehet használni a gyakorlatban affiliate kampányokkal történő munka közben hálozatunkban.

Hírlevél – NEM kell rögtön láthatónak lennie

Ha bonyolultabb termékről van szó, ne helyezze el a hírlevelet rögtön a bevezetésben. Az embernek először meg kell értenie és fel kell dolgoznia a lényeget. Ezért fontos a problémát elmagyarázni és csak utána hívni fel a figyelmet bármilyen tevékenységre, az oldal alján.  A bevezetés tartalmát inkább használja ki arra, hogy a termékről információt nyújtson. Ha a termék magasabb szintű megértést igényel, a látogató nem tud rögtön abban a pillanatban, ahogy a landing page-re ér, akciót véghezvinni. Először meg kell őt szerezni és a döntést a végén meghozza. Ne ijesztgesse őt hírlevéllel rögtön az elején.

Michael tesztje a hírlevél áthelyezésével 304% konverziós arány növekedést mutatott ki, ami egy fantasztikus szám.

Graf, ktorý vysvetľuje vzťah zložitosti témy k pozícii formuláru na stránke

Image-2

Call-to-action szöveg dönt

A call-to-action gomb és annak szövege a leginkább alábecsült dologhoz tartozik az oldalon. Viszont mégis nagyban befolyásolja, hogy Ön sikeres lesz-e vagy se. Ahogy a példák is mutatják, a szöveg módosítása szupergyorsan növelheti vagy akár csökkentheti a konverziós arányt. Call-to-action szöveggel próbáljon közelebb kerülni ahhoz, amit a felhasználó csinálni akar. Néhány példa beszél mindenért. Általánosságban, nem kell az embereknek mondania, hogy fizetniük kell, vásárolniuk vagy rendelniük.  A szöveg módosításával növeli az átkattintási arányt (click-rate). Másrészt, csökkenti a konverziós arányt, mert olyanok is kattintani  fognak, akik nem akarnak rendelni (fizetni).

Mindenesetre, több látogató kattintásával csak nyerhet. A fizetőket nem fogja elbátortalanítani soha, mert egyszerűen átklikkelnek és vásárolnak így is, úgy is. Azokat, akik nem akarnak azonnal fizetni és félnek rákattanitani a “megrendelem” gombra, még meggyőzheti a rendelés folyamata közben. Mivel nem kattintásokért fizet, így ez érvényes. Pont az ellenkezője érvényes a PPC kampányoknál, ahol elég ugyan kevesebb, de minőségi kattintás. A jelenlegi esetben azonban a lehető legtöbb kattintást akarja.

Image-3

Image-4

 

Szöveg mennyisége az oldalon

Nem létezik recept arra, hogy sok vagy kevés szöveg legyen az oldalon. Ahogy a szerző is említi, néhány oldal több szöveget igényel, míg a többi kevesebbet. Minél összetettebb egy termék és több magyarázatot igényel, annál fontosabb, hogy több legyen a szöveg. Például egy landing page-en, amely fitnesz termet prezentál, nem feltétlenül szükséges nagy mennyiségű szöveg. Egyszerű termék = egyszerű, rövid szöveg. Viszont olyan termékhez, ami házak energetikai auditálásával foglalkozik, tanácsos több szöveget írni – ugyanis drágább és bonyolultabb termék. Ahhoz, hogy egy bonyolultabb témában dönteni tudjunk, több információt és szöveget szükséges szerezni.

Image-5 Image-6

Teszteljen

Oldal létrehozásakor egyszerű A/B testing-et csinálni. Az Instapage.com (CMS rendszer landing page-k létrehozására) nagyon egyszerűen képes A/B testing-et csinálni. Beállítja az A és B verziót, megmondja a rendszernek, mi a konverzió és automatikusan a felhasználók első felének az A verzió, másik felének a B verzió mutatkozik meg. A táblázatban figyelheti, melyik konvertál jobban. Ugyanez érvényes a Mailchimp-re is, ahol mindent lehet A/B tesztelni – én például minden egyes mailinget A/B teszt móduszban küldök. Semmit nem veszthet ezzel.

Príklad A/B testingu cez Instapage

A/B testing Instapage-n keresztül


TESZTELJEN! Miért? Elmagyarázom egy példán. Ön tudja, hogy a landing page-n 10% a konverziós arány. A reklámba beleöl 100€-t ( 30 700 HUF) és az értékesítésből nyer 150€-t (46 000 HUF). Mit tesz, ha 300€ (92 000 HUF) értékű eladást akar elérni? Egy pár ezressel többet öl a reklámba? NEM! A/B tesztelni fogja a webet, növeli a konverziós arányt 20%-kal és ugyanabból a 100€-ból hirtelen 300€-t szerez!

 

 

A/B testing eredményei #1

5 az 3-ből



Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?