A kuponoldalaknak tisztességesnek kell lenniük mind a hirdetőkkel, mind a látogatókkal szemben

A kuponoldalaknak tisztességesnek kell lenniük mind a hirdetőkkel, mind a látogatókkal szemben

A kuponoldalaknak meghatározó helyük van az affiliate marketingben. Értéket közvetítenek a konverziók mellé mind a hirdetők, mind a látogatóik felé. Blogunkon, illetve az Ecommerce Bridge oldalán is többször foglalkoztunk már a témával.

SEO-háború, amely elpusztítja a piacot

Jelenleg azonban a különböző konkurens kuponoldalak harcolnak egymással azért, hogy kinek lesz több kuponja vagy “kedvezménye”, függetlenül attól, hogy tevékenységükkel bármilyen hozzáadott értéket képviselnének. Mindent megtesznek azért, hogy “több” legyen nekik, és a Google magasabbra rangsorolja őket. És ezért most nekünk, mint affiliate hálózatnak, be kell avatkoznunk. Ha ezt nem tesszük meg, az egész kuponoldal-szegmens visszaesik, és a hirdetők is egyre kevésbé fogják engedélyezni a kuponoldalak bekapcsolódását a kampányba.

Tisztességesnek kell lennünk mind a partnereink, mind a hirdetőinkkel szemben. Hálózatunkat mindkét fél minőségére és támogatására építjük. Ezért a kuponoldalakon véget kell vetni a “kvázi” kedvezményeknek, akcióknak. Ugyanis ez nem “fair” a hirdetőkkel és a weboldal látogatóival szemben sem.

A továbbiakban nem fogjuk tolerálni a “clickbait” típusú akciókat, mint például “Kiárusítás az XXX kategóriában akár 70%-ig” és hasonlókat, amelyek nem közvetítenek valódi értéket a felhasználónak.

Kuponoldalakon megjeleníthetők:

  • Valódi kuponok, amelyeket hálózatunk adminisztrációs felületén érhetők el
  • Átlinkelés aloldalakra, ahol nagy, valódi és jelentős kiárusítások vannak
  • Ingyenes szállítással kapcsolatos információt (mikortól érvényes)
  • Feltüntethető a webshopba való regisztrálással vagy hírlevélfeliratkozással szerezhető kedvezmény
  • Konkrét termékek, márkák rövidtávú kiárusítása (átlinkeléssel a webáruház konkrét aloldalára)
  • Ha a hirdető engedélyezi, használhatnak “külső” kuponokat is, amelyeket a partner megtalál a hirdető webáruházában, hírlevelében vagy közösségi média felületein

     

    Összefoglalva, minden olyan dolgot használhatnak, amelyeknek van hozzáadott értékük, és nem csak azért hozták létre, hogy az ember rákattintson.

    A kuponoldalakon tilos megjeleníteni:

    • Olyan típusú kedvezményeket, mint például “Akár 70%-os kedvezmény az XXX kategóriában”, és azzal érvelni, hogy valahol az ezer termék között az adott kategóriában találni olyat, amelyet 70%-os kedvezménnyel kínálnak. Ez nem tisztességes, csak tisztán kattintásvadász.

    Az “Akár 80%-os kedvezmény a Sport kategóriában” típusú akciók természetesen valódi akciók is lehetnek, amelyek a kuponoldalon szerepelhetnek. Vagyis abban az esetben, ha ezt a hirdető maga is kommunikálja, elérhető a weboldalon / közösségi médiában / hírlevélben, és meghatározott ideig tart. Ebben az esetben a kedvezmény/kiárusítás valódi, időszakos kommunikációjáról van szó a hirdető részéről, és ha kommunikál róla (fent van a honlapján, vagy meghatározott ideig tart), a kuponoldal is feltüntetheti saját felületén.

    Tilos azonban hasonló akciókat megjeleníteni csak azért, hogy “legyenek”, vagyis nem kommunikál róla a hirdető, nem egyeztetett róla a partner a hirdetővel, nincs határideje, és csak azért vannak fent a kuponoldalon, hogy minél több akció legyen a felületen. Ebben az esetben kitalált akcióról van szó, amely elfogadhatatlan, és ellent mond a szabályoknak.

    • Kitalált vagy nem működő kuponok
    • Nem aktuális/lejárt kuponok – ha “nem győzitek” ellenőrizni az aktualitást, vagy nem elérhető a kupon érvényessége (a hosszú távú kuponokon kívül), akkor egyszerűen ne jelenítsétek meg. Ugyanis ezek egyike sem elegendő kifogás.
    • Kuponokat, amelyeket nem affiliate marketingre terveztek
    • Más kuponoldalakról kupont átvenni (sok esetben kizárólagosan az adott partnernek hozzák létre őket)
    • Külső kuponokat (hálózaton kívüli helyről származókat), ha a hirdető azt nem engedélyezi

    Abban az esetben, ha a kuponoldal a továbbiakban is a nem megengedett módon fog kommunikálni a felhasználóival, az általános szerződési feltételek értelmében bírságolható, és további ismétlődés esetén kizárható a hálózatból. És tudjátok, a Dognet állja a szavát – nem érdekünk az együttműködés, ha az egyik fél nem játszik tisztességesen, és megszegi a feltételeket.

    Tudjuk, hogy más hálózatok ebben megengedőbbek, mi azonban nem. 2020. szeptember 1-jétől szigorúan ellenőrizzük a tevékenységeket, és a szabályok szerint járunk el. Ezt mindenki – a hirdetők, látogatók és a partnerek – érdekében tesszük, ha továbbra is szeretnének új kampányokat szerezni és népszerűsíteni.

     

    Štefan Polgári
    Štefan Polgári

    Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

    További érdekes cikkek

    Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?