Megfelelő az affiliate marketing a vállalkozásod számára?

Megfelelő az affiliate marketing a vállalkozásod számára?

Az affiliate marketing nagyon hatékony módszer. Mielőtt azonban belekezdenél, mérlegeld, hogy vállalkozásodra nézve valóban hatékony lesz-e.

Vannak párok, akik egyértelműen összeillenek. Laurel és Hardy, Mulder és Scally, Batman és Robin, vagy Chewbacca és Han Solo. Ahogy ezek a híres párosok, úgy a te webshopod és az affiliate marketing is elválaszthatatlan és sérthetetlen páros lehet. Ahogy Muldernek is rendelkeznie kell bizonyos tulajdonságokkal azért, hogy Scully-val működjenek, a te webshopodnak is rendelkeznie kell bizonyos feltételekkel, hogy értelme legyen az affiliate marketingnek. Hogyan derítheted ki, hogy az affiliate a te Scully-d?

Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket, mielőtt úgy döntesz, hogy egy affiliate hálózat szolgáltatásait veszed igénybe, vagy elindítod saját affiliate programod.

1. Pontos elképzeléseid vannak a célcsoportodról?

Az affiliate partnereknek a lehető legjobban meg kell érteniük közönségüket, különben nem tudják a megfelelő embereket megcélozni. Ha nem tudod, kit szeretnél elérni, akkor a célközönség sem fog tudni rólad.

2. Jól működik a webshopod?

Az affiliate inkább egy kiegészítő marketingcsatorna. Ezért jó, ha a webshopod már működik, és van bizonyos számú megrendelésed, amit az affiliate növelni tud. A jutalékot abból a bevételből fizeted ki, amelyet affiliate nélkül nem szereztél volna meg.

3. Jól van felépítve, átlátható a weboldalad?

Hiába vonzzák a partnerek a látogatókat a webhelyedre, ha a webshop átláthatatlan, hosszú ideig töltődik be, és nem teljesen „felhasználóbarát/user-friendly”.Ha ez így van, a látogató még azelőtt elhagyhatja az oldalt, mielőtt befejezné a vásárlást.

4. Van türelmed kitartani?

Az affiliate egy stabil marketingcsatorna, viszont nem várhatsz tőle hirtelen csodákat. Számolnod kell azzal, hogy időbe telik, míg a kampány felfut és a partnerek felfedezik, elkezdik használni. Gyakran még önálló projektek is készülnek, amelyek csak a te webshopodnak propagálására koncentrálnak. Nos, ez időbe telik.

5. Az ügyfeled végfelhasználó, esetleg nem vásárol gyakran offline?

A marketing ezen formájának megfelelő kihasználása érdekében végfelhasználókkal kell rendelkezned. Fontos az is, hogy az ügyfelek ne vásároljanak gyakran offline. Noha sok esetben ez lehetetlen, mégis vannak olyan dolgok, amelyeket az emberek online keresnek, de végül inkább egy fizikai üzletben vásárolnak meg.

6. Konkurenseid használják az affiliate-et?

Ha még mindig nem tudod eldönteni, belevágj-e, derítsd ki, hogy a szegmensedhez hasonló webshopok használják-e. Ha igen, és online boltod megfelel a fentebb leírtaknak, akkor itt az idő belekezdeni. Ha nem, de megfelel a fentieknek, akkor szintén el kell kezdened, hogy versenyelőnyként felhasználhasd saját sikered érdekében.

Ha a legtöbb kérdésre igennel válaszoltál, akkor azt javasoljuk, mindenképp vedd fontolóra az affiliate marketing beillesztését saját marketingmixedbe. Kérdés esetén fordulj hozzánk bizalommal!

Júlia Ferancová
Júlia Ferancová

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?