Melyik a jobb megoldás: saját affiliate partnerprogram vagy együttműködés affiliate hálózattal?

Melyik a jobb megoldás: saját affiliate partnerprogram vagy együttműködés affiliate hálózattal?

Ebben a blogposztunkban összeszedtünk minden hasznos információt webáruház-tulajdonosok számára, akik most szeretnének belevágni az affiliate marketingbe, de még nem tudták eldönteni, hogy melyik megoldás lenne számukra a leginkább megfelelő.

Ha affiliate marketinggel szeretnéd növelni konverzióid számát, három lehetőség közül választhatsz:

  • saját partnerprogramot indítasz saját affiliate manager kolléga segítségével,
  • affiliate hálózathoz csatlakozol, ahol gyakorlatilag csak jóváhagyási feladataid vannak,
  • vagy megpróbálod saját magad felépíteni affiliate programodat.

Nézzük meg most külön-külön mindegyik előnyeit és hátrányait.

Saját affiliate program, saját affiliate managerrel

Saját partnerprogram indítása komoly elköteleződést kíván az egész webshoptól. Ha valódi sikereket szeretnél elérni a bérelhető kész megoldások mellett fontos, hogy legyen az affiliate csapatodban egy szakértő, aki a technikai oldalát is érti az egésznek, és nincs más feladata a program felépítésén, kezelésén túl. Tehát, egy saját affiliate managerre lesz szükséged. Ha szerencséd van a jelentkezőkkel, rögtön egy kiváló szakember csatlakozik majd hozzátok. Ha azonban kevésbé vagy szerencsés az új munkatárssal, nehézségekbe ütközhetsz.

Egyik jelenlegi hirdetőnk, aki saját affiliate programmal vágott bele az affiliate marketingbe, az egyik legnagyobb hátránynak azt találta, hogy ez a megoldás csak néhány hónap elteltével kezd megtérülni. A magas indulási költségek mellett pedig az adminisztrációval töltött időt jelölte meg további negatívumként. Ahogy egyre több partnerrel dolgoztak együtt, egyre több megegyezést, szerződést kellett írniuk, és egyre több kifizetést kellett intézniük. Annak ellenére, hogy egy nagyon jó rendszert használtak, egyszerű jóváhagyási folyamattal, még így is nagyon sok idejüket felemésztette.

Affiliate hálózat előnyei

A fent említett hirdetőnk ezek után döntött úgy, hogy inkább egy affiliate hálózathoz csatlakozik. Persze, nem csak a megnövekedett munkamennyiség miatt döntöttek úgy, hogy hálózat segítségét kérik. Fontos szempont volt az is, hogy az affiliate hálózat a külföldi piacra lépésben is tudta őket támogatni. Hálózatunk Szlovákiából indult, mára pedig már a térség meghatározó affiliate hálózatává nőtte ki magát, így hirdetőnknek, aki magyarországi piacra lépést tervezett, kézenfekvő volt együttműködni velünk.

Amikor megkérdezzük hirdetőinket, hogy mit tartanak a legnagyobb előnynek a velünk való együttműködésben, szinte mindig a válaszok között szerepel az is, hogy a hálózaton keresztül nagyon sok tartalomgyártó partnert tudnak elérni. Egy affiliate marketinggel foglalkozó tartalomgyártó számára ugyanis hálózathoz csatlakozni mindig biztonságot jelent. Nem kell saját maguknak hirdetőket, kampányokat keresniük, hanem csak egyszerűen kiválasztják a hálózat kínálatából. Ugyanígy, biztosak lehetnek abban, hogy a jutalékukat időben kézhez kapják, és nem történhet meg az, hogy nem fizetik ki nekik. Ez garantálja, hogy jól végezzék a munkájukat, konverziókat hozzanak a hirdetőknek, akiknek pedig csak az a dolguk minden hónap végén, hogy a hozott konverziókat kiértékeljék, és kifizessék a hálózat által kiállított számlát. Sokkal kevesebb adminisztráció, lényegesen nagyobb hatékonyság.

A hálózat azonban nem csak ezt a terhet veszi le a hirdető válláról. A kampányokért affiliate managerek felelnek, akik figyelik, hogy technikai részről mindig minden rendben legyen, és szükség esetén segítséget nyújtanak mind a hirdetőknek, mind a tartalomgyártó partnereknek.

Egy dologról azonban nem szabad megfeledkezni: az affiliate hálózattal való együttműködés a jól működő, befutott webáruházaknak éri meg. Tapasztalataink szerint az induló, még nem ismert webshopoknak az első (felfutási) időszakban érdemesebb más csatornákba fektetni, mivel az alacsony konverziójú kampányok a partnerek szempontjából nem hatékonyak, ezáltal pedig a hirdető és a hálózat számára sem az. Ezt azért mondjuk el mindig, mert tiszta lapokkal játszunk, és fontos számunkra, hogy az összes fél elégedett legyen a hozott eredménnyel.

Saját affiliate program, önerőből

Ha hirdetőként a fenti két lehetőség nem szólított meg, önerőből is elindíthatod saját affiliate programodat. Ez a kisebb online áruházak számára lehet jó megoldás, egyszerű affiliate rendszereket bérelni is lehet némi havidíjért cserébe. Az pedig, hogy ezt hol és milyen mértékben reklámozod, csak rajtad áll. A kisebb webáruházak a legtöbb esetben csak feltüntetik az oldalukon a lehetőséget, és nem keresnek proaktívan partnereket. Értelemszerűen, a konverziók számában sem lesz így jelentős növekedés, de kis webáruházak számára ez is egy jó megoldás lehet.

 

Mi azt tanácsoljuk, hogy mielőtt elköteleznéd magad bármelyik lehetőség mellett, gondold végig, hogy mennyi erőt és energiát kell belefektetni, mekkora lesz a várható eredmény, és válaszd a számodra leghatékonyabb megoldást.

Ha pedig saját affiliate programod már úgy kinőtte magát, hogy nem győzöd kézben tartani, hálózatunk mindig szívesen áll a rendelkezésedre. 🙂

Juhász Szabó Csilla

Affiliate Manager for Hungary

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?