GYIK – gyakran ismételt kérdések

GYIK – gyakran ismételt kérdések

Alapvető kérdések

Ki a hirdető?

A hirdető egy olyan cég, amely növelni akarja az eladást a webáruházában. Lehet szó eshopról, hitelközvetítésről, esetleg más szolgáltatásról az interneten. A hirdető hajlandó jutalékot fizetni annak, aki ügyfelet szerez neki. A jutalmazást megadhatja százalékban (például a rendelés értékének 5%-a) vagy pontosan megszabhatja forintban (például 1000 HUF hírlevél feliratkozásért vagy űrlap kitöltésért). A jutalmazás kombinálható (8% a rendelés értékéből + 300 HUF hírlevél feliratkozásért).

Ki a partner?

A partner egy olyan személy vagy cég, aki azzal akar bevételt szerezni az interneten, hogy mások cégét és szolgáltatásait publikálja. Például egy blogger, aki a blogon bannert helyez el és úgy szerzi a bevételt, hogy látogatói a banneren keresztül átkattintanak a hirdető oldalára, ahol vásárolnak vagy más teljesítményt visznek véghez. Ezért a bizonyos teljesítményárt a hirdető jutalékot fizet a bloggernek=partnernek.

GYIK - Hirdető

Milyen feltételeknek kell megfelelnem?

Az ingyenes alapcsomagban, ahol a hirdető csak jutalékot fizet, olyan ÁFA fizetőket fogadunk el, akiknek már több mint 1 éve fut a projekt és havonta több mint 200 rendelésük van. Mindenesetre, töltse ki, kérem, a belépési űrlapot hirdetőknek és felajánlunk megoldásokat. 

Mit kell tennem ahhoz, hogy az ajánlatomat hozzáadjam a kampányokhoz?

Felülvizsgáljuk a projektjét, hogy alkalmas-e egyáltalán a hálózatunkba és van-e értelme integrálni. Az affiliate nem alkalmas mindenkinek, ezért, kérjük, töltse ki a belépési űrlapot. Az integráció abból áll, hogy azonosító kódokat állítunk be az oldalán valamint bannerekkel, XML feedekkel (eshop esetén) és kampány leírással szolgálunk.

Mennyibe kerül a regisztráció?

A hirdetők belépési űrlapon keresztül jelentkeznek. Mi ezt felülvizsgáljuk és kiértékeljük, majd kapcsolatba lépünk velük, hogy ingyen rögzítjük-e a hálózatunkba vagy más, fizetős megoldást kell nyújtanunk. 

GYIK - Partner

Milyen feltételeknek kell megfelelnem?

A regisztrációnál már kell, hogy rendelkezzen valamilyen médiafelülettel vagy létezzen egy projekt, ahol elhelyezheti a kampányokat. Regisztráció által megnyílik a lehetőség, hogy elkezdje használni a kampányokat. A teljes lista megtekinthető nem regisztráltak számára is az oldalunkon. Tehát elég, ha minden mezőt kitölt a regisztráció során. 

Mennyibe kerül a regisztráció?

Semmibe. A regisztráció és kampányaink felhasználása teljesen ingyenes. 

Nem vagyok se vállalkozó, se cég, lehetek partner?

Jelenleg erre sajnos nincs lehetőség. Kizárólag számlaképes, ÁFA-fizető vállalkozásokkal tudunk együttműködni. 

Még nincs weboldalam, hogyan regisztráljak?

Amenniyben még nincs weboldala, felesleges regisztrálnia. Viszont, ha látni akarja az adminisztrációs felületet vagy a bannereket még a weboldal létrehozása előtt, írja be az űrlapban a weboldal cím mezőjébe: “Még nincs weboldalam”.  

Propagálhatom a kampánokat akár több oldalon is?

Igen. Nem szükséges hozzá új regisztráció. Egyetlen regisztrációval bármennyi oldalon propagálhat kampányokat. Viszont az összes oldalnak meg kell felelnie a kampányok és a hálózat feltételeinek.

Propagálhatom a kampányokat szociális hálózatokon?

Igen. Vigyáznia kell viszont, hogy ne spameljen. Ha megtudjuk, hogy “spamel” (akár szociális hálózatokon, akár másképp), az egész affiliate kontóját leblokkolhatjuk.

Ha valaki átkattint a linkemen, azonnal vásárolnia is kell?

Nem kell. A látogató nyugodtan nézelődhet vagy akár el is hagyhatja az oldalt. Ha 30 napon belül visszatér (a cookies időtartama változhat kampányok szerint) és konverziót csinál (vásárlás, hírlevél feliratkozás, stb.), a jutalék még mindig Önnek jár.

A kampány csak meghívottaknak szól, hogyan érhetem el?

Az adminisztrációban a kampányok áttekintésében talál olyan kampányokat is, amelyek csak meghívottaknak szólnak. Hozzáférés esetén kattintson a “Hozzáférés kérvényezése” linkre és várjon a megerősítő emailre. Ha engednénk, hogy a partnerek rögtön a regisztráció után használják az összes kampányt, megtörténhetne, hogy valamilyen spekuláns bejelentkezik és elkezdi romba dönteni hirdetőink hírnevét.  

Miért lett azonnal elutasítva a jutalékom?

Leggyakrabban az átfedés az oka. Ilyen tranzakciónak azonos az ID-je  pár másodperces eltéréssel és azonos IP címmel. Az űrlapoknál azonos adatok vagy spam esetén lehetséges. Példa: 3 rendelés, azonos ID, röviddel egymás után, azonos összeg. Az első rendelés státusza “várakozó”, a másik kettő automatikusan elutasítva.  

Meddig tart a jutalék jóváhagyás folyamata?

A jutalékok jóváhagyása kb. egy hónapig tart. Eshopoknál még tovább tarthat (az árut át kell venni és ki kell fizetni). A hirdetőktől havonta kapunk egy riportot, melynek alapján jóváhagyjuk vagy elutasítjuk a jutalékokat, esetleg bónuszokat osztunk (például sikeres kontó megnyitásért vagy hitelközvetítésért). A jóváhagyás alapos leírását megtalálja minden egyes kampánynál.

Hogyan tudom meg, kaptam-e bónuszt az értékesítésért?

Havonta kapunk riportot a hirdetőktől, melynek alapján bónuszokat osztogatunk (kontó megnyitás, hitelközvetítés). Példa: Ha új ügyfelet szerzett egy banknak, az áttekintésben, tegyük fel, 1600 HUF fog szerepelni egy leadért. Ha a kontó siekresen meg lett nyitva, a jóváhagyásnál az 1600 HUF megváltozik 6000 HUF-ra (szóval hozzáírunk a konkrét tranzakcióhoz 4400 HUF-ot egy eladásért).

Hogyan tudom meg megfelelő linket/bannert adtam-e hozzá az oldalra?

Kattintson a linkre/bannerre az oldalán és elelnőrizze az adminisztrációban, rögzítve van-e a kattintás. Az adatok 25 percenként frissülnek. Ezért ne ijedjen meg, ha nem látja azonnal a kattintást.

Módosíthatom a linket és utalhatok valamilyen aloldalra vagy pl. konkrét termékre?

Igen. Példa: Az egyik kampányunk a topánky.sk. A klasszikus szöveges link így néz ki: http://www.topanky.sk/?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac. A link viszont a főoldalra irányít és Ön konkrét cipőre vagy kategóriára akar utalni. Szóval, fogja az URL címet, ahova küldeni akarja a látogatókat, pl. http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010 és mőgé helyezi az Ön kódjait. Az eredmény a következő lesz: http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac Többet megtudhat a következő cikkben.

Mi történik, ha az ügyfél 2 különböző partner linkjére kattint?

Az utolsó győz. A jutalék annak a partnernek jár, akin keresztül végül az ügyfél vásárolt.

Számlázás

Hogyan kérvényezem a fizetést?

  Ahhoz, hogy kérvényezhesse a fizetést, legalább 30 000 HUF jutaléknak kell lennie jóváhagyva. A fizetést kérvényezheti egyenesen az adminisztráción keresztül a “Request payment”-re kattintva.   Ezután várjon a felhívásra, amelyben további információkat talál.  

Hogyan történik a jutalékok kifizetése (vállalkozók/cégek)?

Cégek és vállalkozók standard számlákat állítanak ki, amiket átfizetünk. Minden jutalék a hálózatban ÁFA nélkül szerepel. 
 

Rövidítések és idegen szavak

Konverzió és konverzió mértéke

A konverzió a honlap céljának elérését jelenti, ami lehet rendelés megvalósítása, hírlevél feliratkozás, űrlap kitöltés, stb. A konverzió mértékét százalékban adják meg és azt mutatja, hogy 100 látogatóból hányan konvertáltak. Általában az eshopok konverzió mértéke 0,5 – 2% között mozog. Képzelje el, hogy van egy üzlete és miután belép, figyeli a látogatók számát. A konverzió mértéke mutatja, hogy a látogatók mennyi százaléka vásárolt Önnél. 

Cookies (sütik)

A cookies (sütik) olyan adat, amely azonosítja a honlap látogatót és a partnert is, aki az adott honlapra utalta. Ez egy átmeneti akta, amely a látogató böngészőjében rögzítve lesz. Ez alapján tudjuk hozzárendelni a jutalékot a partnerhez. A cookies biztosítja azt is, hogy a partner abban az esetben is megkapja a jutalékot, ha a látogató pár nap múlva visszatér a weboldalra.

Közvetlen vs közvetett PPC

A PPC online reklámot jelent, például: Facebook reklám, Adwords, Etarget,… Közvetlen PPC – a közvetlen PPC reklámok azok, amelyek egyenesen a hirdető oldalára vezetnek. Ez annyit jelent, hogy a látogató miután rákattint a reklámra, a hirdető oldalán találja magát. Közvetlen reklámnak számít olyan Facebook hozzászólás is, ami valamilyen linken keresztül a hirdető oldalára utal. Közvetett PPC – közvetett PPC reklámok azok, amelyek a partner oldalára utalnak. Ez annyit jelent, hogy a látogató, miután a relámra kattint, a partner oldalára kerül. Onnan pedig, banneren vagy linken keresztül átkattint a hirdető oldalára. Tilos automatikusan átirányítani a látogatót a hirdető honlapjára.

Impresszió click-rate-el (CTR)

Impresszió egyenlő megjelenítés. Főleg bannereknél használatos, ahol CPT formában, megjelenítések számáért (bannerek megjelenítése) fizetnek . A CTR (click-rate) százalékban van megadva és azt mutatja, hogy 100 látogatóból (impresszió) hányan kattintottak a bannerre. Minél nagyobb a CTR, annál jobb. Vigyázzon viszont a félrevezetéssel – ha a reklám tartalma hazudni fog, a megszerzett látogatottság nem válik hatékony konverzióvá.

ROI

Return on investment (ROI) annyit jelent mint: beruházások megtérülése. Azt fejezi ki, mennyire érdemes befektetni.

CMS

A CMS rövidítés a content management system fogalomra utal. Ez egy olyan rendszer, melynek alapján kezelheti a tartalmat a honlapján. Úgy működik, hogy bejelentkezik a CMS-be és az adminisztrációs felületen keresztül hozzáadja és szerkeszti a tartalmat. Ez egy egyszerűsített eszköz a nem-programozók számára, hogy ők is képesek legyenek kezelni a weboldalakat.

SEM

A keresők nagyon jól hozzájárulhatnak projektjének látogatottságához. A search engine marketing (SEM) azzal foglalkozik, hogyan szerezzük meg leghatékonyabban ezt a látogatottságot. Googlen belül a Google Adwords platform használatos erre, ahol az szerint fizet a kattintásokért, amilyen kulcsszavakat választ. Gyors, de fizetett módja a látogatottság szerzésnek. A SEM röviden elmagyarázva, reklám a keresőkben. (Google, Yahoo, Bing,…).

Lead generation

Ez a fogalom a kampány működésének folyamatával foglalkozik. Ha valami “lead generation” orientált, akkor az konkrét célra összpontosít – kapcsolatok, kitöltött űrlapok, mailek megszerzése, stb. Ezeket később konvertálhatóak. Gyakran működnek így bankok kampányai – leadeket gyűjtenek potenciális ügyfelektől, akiket később megszólítanak.

RTB

A real-time-bidding viszonylag fejlett és új technológia, bannerek vásárlására szolgál. A hirdető beállítja a maximális árat egy banner megjelenítésért és a rendszer meghatározza, hol jelenik meg.

Guest blogging

Az Ön szerzői művének elhelyezése más projekten (blog, magazin, stb.). Egyszerűen csak megszólítja a honlaptulajdonost azzal, hogy készít egy egyéni cikket a projektjéhez – teljesen ingyen. Elég, ha a cikkben 1-2 link az Ön oldalára fog utalni és ott található majd az aláírása. Ő tartalmat szerez, maga pedig reklámot. A linkek segítenek közvetlenül látogatókat szerezni, de fontosak a SEO számára is.

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?